Dela

Tipsa en kompis
Dela på Facebook Dela på LinkedIn

Trygghetslarm, trygghetstelefon

Trygghetstelefon, som också kallas trygghetslarm, fungerar dygnet runt. Larmet kopplas in i din bostad via telefonnätet. Alla som önskar, oavsett ålder har rätt till insatsen.

Du kan enkelt ansöka om trygghetstelefon genom att fylla i en blankett eller kontakta biståndshandläggaren i ditt område.

När du ansökt om trygghetstelefon hos biståndshandläggaren på ditt område, kommer du inom två arbetsdagar bli kontaktad av en larmansvarig som tillsammans med dig bokar tid för inkoppling av din trygghetstelefon.

Trygghetstelefonen innebär att du kan nå personal i hemvården dygnet runt. Observera att trygghetstelefonen endast ska användas vid oförutsett behov av hjälp. Vid återkommande behov av hjälp blir du kontaktad av din biståndshandläggare.

Om du blir sjuk och du själv kan ta dig till vårdcentralen är det fortfarande dit du ska vända dig i första hand.

Mer information

Kontakta biståndshandläggaren på det område där du bor eller så läs mer i informationsblad om trygghetstelefon.PDF

Uppdaterad 2017-12-13

 

E-post
kontakt@kavlinge.se

Telefonnummer
046-73 90 00

Organisationsnummer: 21 20 00 1058

 

Postadress
Kävlinge kommun
Verksamhetens namn
244 80 Kävlinge

Besöksadress
Kullagatan 2, Kävlinge

 

Öppettider
Måndag 08.00 - 16.00
Tisdag 08.00 - 16.00
Onsdag 08.00 - 16.00
Torsdag 08.00 - 16.00
Fredag 08.00 - 15.00

FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER