Tyck till om Kävlinge kommun

Dela

Tipsa en kompis
Dela på Facebook Dela på LinkedIn

Kundtjänsthandläggare till Kommunikationsavdelningen

Arbetsplatsbeskrivning

Vi bryr oss!

Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare.

Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss?

Kävlinge kommun har gjort en satsning på att utveckla bemötande, service och tillgänglighet. Kundtjänsten, som är en del i den satsningen, etablerades 2015 och har sedan dess placerat sig bland de bästa i Sveriges kommuners årliga servicemätning. Teamet ingår i kommunikationsavdelningen vars uppdrag är att utifrån daglig service och med olika kommunikationsinsatser bidra till att målen och visionen för Kävlinge kommun uppnås och att bilden av Kävlinge stärks.

Kundtjänsten består av 6 heltidstjänster som är fördelade på 7 personer. Teamledaren för kundtjänsten arbetsleder teamet och rapporterar till kommunikationschefen. Styrkan med att samla kundtjänsthandläggare och kommunikatörer i en organisation är att vi arbetar med kommunikation och relationer på alla nivåer - från service och kundkommunikation till strategiskt stöd och kommunikationsplanering på ledningsnivå.

Arbetsbeskrivning

En av våra kundtjänsthandläggare går vidare till nya spännande uppdrag och nu söker vi en ersättare.

Som kundtjänsthandläggare erbjuds du ett stimulerande och utvecklande arbete. Du är kommunens ansikte utåt och ger god service till kommuninvånarna i nära samarbete med handläggarna inom alla kommunens olika verksamheter.

I rollen ingår förutom att vara kundtjänsthandläggare dessutom systemförvaltarskap för kommunens telefonisystem och kundtjänstsystem samt att vara webbsamordnare för en av kommunens förvaltningsdelar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ge service, support och information till våra olika kunder (främst kommuninvånare men även företag och andra) via olika kontaktvägar såsom telefon, digitala kanaler och besök
• Handlägga och följa upp inkommande ärenden
• Kommunikation och dialog med samtliga förvaltningsdelar
• Ta aktiv del i den fortsatta utvecklingen av kundtjänsten
• Ta ansvar för att i det dagliga se över rutiner och processer
• Kommunikation med våra olika målgrupper via telefon och digitala kanaler vid en eventuell kris.
• Uppdatera, målgruppsanpassa och strukturera information på webbsidor
• Samordna och driva utvecklingen av informationen för en av förvaltningsdelarnas webbsidor
• Utveckla och upprätthålla kontaktkanaler och verksamhetssystem

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieutbildning, högskoleutbildning är meriterande
• Mycket god systemvana och gärna erfarenhet av arbete med chatt och sociala medier
• Uttrycker dig väl i tal och skrift
• Flera års erfarenhet av kundtjänstarbete
• Erfarenhet av systemförvaltarskap
• Erfarenhet av att publicera användarvänlig information på webbsidor
• Ytterligare språk förutom engelska är meriterande

Som person är du serviceinriktad och har förmåga att möta människor i olika situationer och ge ett gott bemötande. Du är strukturerad, tar ansvar för helheten och trivs med att hantera flera olika ärenden parallellt. Engagemang och pedagogisk förmåga är andra personliga egenskaper som vi gärna ser att du har. Vi är ett team som arbetar tätt tillsammans och för att trivas hos oss bör du vara en person som tycker om att skapa kontakter och underhåller relationer.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde: snarast.

Ansökan

Ansök senast: 2018-01-22
Referensnummer: 02/18

Gör ansökan

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontakt

Kontaktperson


Johanna Davander
Kommunikationschef
046-73 91 44

johanna.davander@kavlinge.se

Marie Blomqvist
Teamledare
046 - 73 92 91

marie.blomqvist@kavlinge.se

Facklig företrädare


Facklig kontaktperson nås via vxl

046-739000

Övrigt

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju och även anställa innan ansökningstiden gått ut. Är du intresserad av att söka tjänsten, skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi arbetar utifrån en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Av den anledningen undanber vi oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.

Uppdaterad 2017-11-29

Besöksadress: Kullagatan 2 i Kävlinge
Postadress: Kävlinge kommun, 244 80 Kävlinge

046-73 90 00